Soria Moria steinerbarnehage

* Frihet og ro til den gode leken sammen med andre barn. * Et vegetarisk økologisk hjemmelaget kosthold. * Kupert uteområde som gir rom for allsidig og kreativ lek. * God voksentetthet og stabilt personal. * Voksne som har barnet i fokus.

Soria Moria Steinerbarnehage ligger vakkert plassert med utsikt over hele
Haugesund.
Vi har et flott uteområde som er kupert  og som gir rom for allsidig og kreativ lek. Vi har egen grønnsakshage, urtehage, epletrær og flere bærbusker. Barna er selvsagt med på å høste det naturen gir oss, og de er videre med på prossesene der vi ta det vi har høstet og lager forskjellig mat av det.

Naturen har vi nært på alle kanter og Djupadalen og Eivindsvannet er våre aller nærmeste naboer. I tillegg har vi vår egen"Eventyrskog" like bak huset, et område som brukes flittig av alle.

Barnehagen har 4 avdelinger:  2 avdelinger for barn fra 1 - 3 år

2 avdelinger for barn fra 3 - 6 år.

Vi har god personaltetthet med totalt 4 fulle stillinger i hver avdeling og har et meget stabilt kollegium med høy kompetanse og lang erfaring.

Vi har åpent fra 07.30 - 16.30. Barnehagen har fire uker fellesferie i juli måned, og stengt i romjulen og påskeuken,

Barnehagen har 5 planleggingsdager pr.år.

Du kan lese mer om steinerpedagogikken på siden vår.

Link til steinerbarnehagen er: http://www.steinerbarnehagene.no/litteratur/pedagogikken

"Ta i mot barnet med ærefrykt,
oppdra det i kjærlighet
og la det gå i frihet."