Blåklokken og Skogstjernen

Blåklokken og Skogstjernen er avdelinger for barn mellom 3-6 år. Her er det plass til 21 barn på hver avdeling og det jobber 4 voksne på hver gruppe.

Dags og ukeplan på de to store avdelingene er ganske lik, med små forskjeller mellom avdelingene.

Slik ser dagsrytmen ut:

07.30: Barnehagen åpner

ca 09.30: Barna får servert frokos som består av knekkebrød med drikke til

ca 10.00 - 12.30: Frilek. Barna deltar i matlaging viss de ønsker, akvarellmaling en dag i uken,

tegnesaker er alltid tilgjengelig for de barna som ønsker det, årstidsaktiviteter og                                   forberedelser til fester.

ca 12.30          Ringlek, sangstund og eventyr

ca 12.30 : Hovedmåltid som varierer gjennom uken:suppe, brød, variernde

middagsretter og grøt. Våre måltider er laget i barnehagen og vi bruker

hovedsakelig økologiske råvarer.

ca 13.30: Frilek ute og uteaktiviteter som kan bestå av tur, arbeid i grønnsakshagen, innhøsting

av epler og bær, spikking (for de eldste), lek i skogen.

ca 15.00: Tid for et lite måltid med knekkebrød og frukt

16.30:     Barnehagen stenger.